Ames Research Center

Luchtweergave van Moffett Field en Ames Research Center
Overzicht van het bureau
Gevormd 20 december 1939
Jurisdictie Amerikaanse federale overheid
Hoofdkwartier Moffett Field, Californië, ONS.
Bureau -executive
  • Eugene Tu, directeur
Ouderbureau NASA
Website www.nasa.gov/ames
Kaart
{{{map_alt}}}
Kaart van NASA Ames Research Center

De Ames Research Center (BOOG), ook gekend als NASA AMES, is een major NASA onderzoekscentrum bij Moffett Federal Airfield in Californië Siliconen vallei. Het werd opgericht in 1939[1] Als de tweede National Advisory Committee for Aeronautics (NACA) laboratorium. Dat bureau werd ontbonden en zijn activa en personeel overgedragen aan de nieuw gecreëerde National Aeronautics and Space Administration (NASA) op 1 oktober 1958. NASA Ames is genoemd ter ere van Joseph Sweetman Ames, een natuurkundige en een van de oprichters van NACA. In het laatste schatting heeft NASA Ames meer dan US $ 3 miljard aan kapitaalapparatuur, 2.300 onderzoekspersoneel en een jaarlijks budget van US $ 860 miljoen.

Ames werd opgericht om windtunnelonderzoek uit te voeren naar de aerodynamica van propellergestuurde vliegtuigen; Zijn rol is echter uitgebreid om ruimtevaart en informatietechnologie te omvatten. Ames speelt een rol in veel NASA -missies. Het biedt leiderschap in astrobiologie; kleine satellieten; Robotische maanverkenning; de zoektocht naar bewoonbare planeten; supercomputeren; Intelligente/adaptieve systemen; geavanceerde thermische bescherming; en astronomie in de lucht. Ames ontwikkelt ook hulpmiddelen voor een veiliger, efficiënter nationaal luchtruim. De huidige directeur van het centrum is Eugene Tu.[2]

De site is Mission Center voor verschillende belangrijke missies (Kepler, de Stratosferisch observatorium voor infraroodstronomie (SOFIA), Interfacegebied beeldvormingspectrograaf) en een belangrijke bijdrage aan de "nieuwe verkenningsfocus"[3] als deelnemer aan de Orion Crew Exploration Vehicle.

Missies

Hoewel Ames een NASA -onderzoekscentrum is, en geen vluchtcentrum, is het toch nauw betrokken geweest bij een aantal astronomie en ruimtemissies.

De PioniersprogrammaDe acht succesvolle ruimtemissies van 1965 tot 1978 werden beheerd door Charles Hall in Ames, aanvankelijk gericht op het innerlijke zonnestelsel. Tegen 1972 ondersteunde het de Bold Flyby -missies voor Jupiter en Saturn Pioneer 10 en Pioneer 11. Die twee missies waren trailblazers (stralingsomgeving, nieuwe manen, zwaartekracht-assist flybys) voor de planners van het meer complexe Voyager 1 en Voyager 2 Missies, vijf jaar later gelanceerd. In 1978 bracht het einde van het programma een terugkeer naar het innerlijke zonnestelsel teweeg, met de pionier Venus Orbiter en Multiprobe, dit keer met behulp van orbitale insertie in plaats van flyby -missies.

Maanwachter Was de derde missie geselecteerd door NASA voor volledige ontwikkeling en constructie als onderdeel van de Ontdekkingsprogramma. Voor een bedrag van $ 62,8 miljoen werd de missie van 19 maanden in een lage polaire baan van de maan gebracht, waardoor het in kaart brengen van de samenstelling van het oppervlak en mogelijke polaire ijsafzettingen, metingen van magnetische en zwaartekrachtvelden en studie van de uitgallende gebeurtenissen van de maan. Gegevens op basis van de gegevens van de Lunar Prospector Neutron Spectrometer (NS) hebben missiewetenschappers vastgesteld dat er inderdaad is water ijs in de poolkraters van de maan.[4] De missie eindigde op 31 juli 1999, toen de orbiter werd geleid tot een impact in een krater in de buurt van de maan in de maan in een (mislukte) poging om lunair polair water te analyseren door het te verdampen om spectroscopische karakterisering van aardetelescopen mogelijk te maken.

De 11-pond (5 kg) Genesat-1, het dragen van bacteriën in een miniatuurlaboratorium, werd gelanceerd op 16 december 2006. De zeer kleine NASA -satelliet heeft bewezen dat wetenschappers snel een nieuwe klasse goedkoop ruimtevaartuig kunnen ontwerpen en lanceren - en aanzienlijke wetenschap kan uitvoeren.[5]

De missie van de Lunar Crater Observation and Sensing Satellite (LCROSS) om water op de maan te zoeken was een 'secundaire payload ruimtevaartuigen'. Lcross begon zijn reis naar de maan op dezelfde raket als de Lunar Reconnaissance Orbiter (LRO), die een andere maan -taak blijft uitvoeren. Het werd gelanceerd in april 2009 op een Atlas V Rocket van Kennedy Space Center, Florida.

Hangar, oorspronkelijk een Amerikaanse marine luchtschip hangar, in Moffett Field, Californië

De Kepler missie was de eerste missie van NASA die in staat was om aardgrootte en kleinere planeten te vinden. De Kepler Mission controleerde de helderheid van sterren om planeten te vinden die voor hen passeren tijdens de banen van de planeten. Tijdens dergelijke passen of 'transits' zullen de planeten de helderheid van de ster enigszins verminderen.

Stratospherisch observatorium voor infrarood -astronomie (SOFIA) is een joint venture van de Amerikaanse en Duitse ruimtevaartinstanties, NASA en de Duits ruimtevaartcentrum (DLR) om een infrarood Telescoopplatform dat op hoogten hoog genoeg kan vliegen om in het infrarood-transparante regime boven de waterdamp in de atmosfeer van de aarde te zijn. Het vliegtuig wordt geleverd door de VS en de infraroodtelescoop door Duitsland. Wijzigingen van de Boeing 747SP Airframe voor de telescoop, missie-unieke apparatuur en grote externe deur zijn gemaakt door L-3 Communications Integrated Systems of Waco, Texas.[6][7]

De Interfacegebied beeldvormingspectrograaf Missie is een partnerschap met de Lockheed Martin Zonne- en astrofysische laboratorium om de processen aan de grens tussen de zon te begrijpen chromosfeer en corona. Deze missie wordt gesponsord door de NASA Small Explorer -programma.

De Lunar Atmosphere Dust Environment Explorer (Lommee) Missie is ontwikkeld door NASA Ames. Dit werd met succes gelanceerd naar de maan op 6 september 2013.[8]

Bovendien heeft Ames een ondersteuningsrol gespeeld in een aantal missies, met name de Mars Pathfinder en Mars Exploration Rover missies, waar de Ames Intelligent Robotics Laboratory[9] speelde een belangrijke rol. NASA Ames was een partner op de Mars Feniks, a Mars Scout -programma Missie om een ​​lander op hoge breedtegraad naar Mars te sturen, heeft een robotarm ingezet om loopgraven tot 1,6 voet (een halve meter) in de lagen waterijs te graven en de bodemsamenstelling te analyseren. Ames is ook een partner op de Mars Science Laboratory en zijn Nieuwsgierigheid Rover, een volgende generatie Mars Rover om te verkennen voor tekenen van organische stoffen en complexe moleculen.

Automatiseringsonderzoek naar luchtverkeersleiding

De Aviation Systems Division voert onderzoek en ontwikkeling uit in twee primaire gebieden: luchtverkeersbeheer en high-fidelity vluchtsimulatie. Voor luchtverkeersbeheer maken en testen onderzoekers concepten om maximaal drie keer het huidige vliegtuigniveau in het nationale luchtruim mogelijk te maken. Automatisering en de bijbehorende veiligheidsgevolgen zijn de belangrijkste basis van de conceptontwikkeling. Historisch gezien heeft de divisie producten ontwikkeld die zijn geïmplementeerd voor het vliegende publiek, zoals de verkeersbeheeradviseur, die landelijk wordt ingezet. Voor high-fidelity vluchtsimulatie exploiteert de divisie 's werelds grootste vluchtsimulator (de verticale bewegingssimulator), een Level-D 747-400-simulator en een panoramische luchtverkeersleidingssimulator. Deze simulatoren zijn gebruikt voor verschillende doeleinden, waaronder voortdurende training voor ruimtevaartpiloten, ontwikkeling van toekomstige kwaliteiten van ruimtevaartuigen, het testen van het helikoptercontrolesysteem, gezamenlijke staking jagerevaluaties en ongevallenonderzoek. Personeel in de divisie heeft verschillende technische achtergronden, waaronder begeleiding en controle, vluchtmechanica, vluchtsimulatie en informatica. Klanten buiten NASA hebben de FAA, DOD, DHS, DOT, NTSB, Lockheed Martin en Boeing opgenomen.

Het laboratorium voor vluchtsimulatie en begeleiding van het centrum werd vermeld op de Nationaal register van historische plaatsen in 2017.

Informatie Technologie

IBM 7090 mainframe computer bij Ames in 1961. Smith Defrance, de oprichter van Ames, is tweede van links.

Ames is de thuisbasis van NASA's grote onderzoeks- en ontwikkelingsdivisies in Geavanceerde supercomputing,[10] Menselijke factoren,[11] en Kunstmatige intelligentie (Intelligente systemen[12]). Deze organisaties voor onderzoeks- en ontwikkelingsorganisaties ondersteunen de exploratie -inspanningen van NASA, evenals de voortdurende activiteiten van de Internationaal Ruimtestation, en de ruimtewetenschap en Luchtvaart werk in NASA. Het centrum loopt ook en onderhoudt de E Root nameServer van de DNS.

De Intelligent Systems Division (Code TI) is de toonaangevende R & D -divisie van NASA die geavanceerde intelligente software en systemen ontwikkelt voor alle NASA -missiedirecteur. Het biedt software -expertise voor aardwetenschappentoepassingen, luchtvaart, ruimtewetenschappen, missies, Internationaal Ruimtestation, en het verkenningsvoertuig van de bemanning (CEV).

De eerste AI in de ruimte (Diepe ruimte 1) is ontwikkeld uit code Ti, net als de MapGen -software die dagelijks de activiteiten voor de Mars Onderzoek Robots, dezelfde kernradener wordt gebruikt om te werken ensemble Feniks Lander, en het planningssysteem voor de Internationaal Ruimtestation's Solar Arrays. Geïntegreerd systeemgezondheidsbeheer voor de Internationaal RuimtestationHet controlemoment gyroscopen, samenwerkingssystemen met semantische zoekhulpmiddelen en robuuste software -engineering ronden de reikwijdte van het werk van Code TI af.

De Human Systems Integration Division "Vooruitgang mensgericht ontwerp en operaties van complexe ruimtevaartsystemen door analyse, experimenten en modellering van menselijke prestaties en interactie tussen mens en automatie om dramatische verbeteringen in veiligheid, efficiëntie en missiesucces te brengen ".[13] Al tientallen jaren staat de afdeling Human Systems Integration op het gebied van onderzoek naar mens gerichte ruimtevaartonderzoek. De divisie is de thuisbasis van meer dan 100 onderzoekers, aannemers en administratief personeel.

De NASA Advanced Supercomputing Division At Ames exploiteert verschillende van de krachtigste van het bureau supercomputers, inclusief de petaflop-schaal Pleiaden, Aitken en Electra Systems. Oorspronkelijk de numerieke aerodynamische simulatiedivisie genoemd, heeft de faciliteit sinds de bouw in 1987 meer dan 40 productie- en testsupercomputers gehuisvest en heeft hij gediend als een leider in krachtige computergebruik, ontwikkelende technologie die in de industrie wordt gebruikt, inclusief het NAS parallelle benchmarks en de Draagbaar batchsysteem (PBS) Software voor het planning van taken.

In september 2009 lanceerde Ames Nebula als een snel en krachtig cloud computing -platform om de enorme gegevenssets van NASA af te handelen die voldeden aan de beveiligingsvereisten.[14] Deze innovatieve piloot maakt gebruik van open-source componenten, voldoet aan fisma en kan schalen naar overheidsgrote eisen, terwijl het extreem energiezuinig is. In juli 2010, NASA CTO Chris C. Kemp Open Sourced Nova, de technologie achter het Nebula -project in samenwerking met Rekspace, lancering Openstak. OpenStack is vervolgens een van de grootste en snelst groeiende geworden Open source projecten in de Geschiedenis van computergebruik, en vanaf 2014 is opgenomen in de meeste grote distributies van Linux inclusief rode Hoed, Orakel, Pk, Suse, en Canoniek.

Afbeelding verwerken

NASA Ames was een van de eerste locaties die onderzoek deed naar beeldverwerking van satelliet-platform luchtfotografie. Sommige van de baanbrekende technieken van contrastverbetering met behulp van Fourier -analyse werden ontwikkeld bij Ames in combinatie met onderzoekers bij ESL Inc.

Windtunnels

Een van de luchtinlaat van de 80 bij 120 voet windtunnel (wereldgrootste),[15] Gelegen aan het NASA Ames Research Center.
Binnen 80 bij 120 voet windtunnel naar de inlaat. Vliegtuigen of geschaalde modellen daarvan kunnen worden gemonteerd op de drie stutten op de voorgrond die op deze foto afzonderlijke vliegtuigvleugelgedeelten bevatten.

De NASA Ames Research Center windtunnels zijn niet alleen bekend om hun enorme omvang, maar ook om hun diverse kenmerken die verschillende soorten wetenschappelijk en technisch onderzoek mogelijk maken.

Arc Unitary Plan windtunnel

De windtunnel van het Unitary Plan (UPWT) werd in 1956 voltooid voor een bedrag van $ 27 miljoen onder de Unitary Plan Act van 1949. Sinds de voltooiing is de UPWT -faciliteit het zwaarst gebruikt NASA wind tunnel. Elk groot commercieel transport en bijna elke militaire jet die de afgelopen 40 jaar in de Verenigde Staten is gebouwd, is in deze faciliteit getest. Mercury, Gemini en Apollo ruimtevaartuigen, evenals ruimtevaartmodellen, werden ook getest in dit tunnelcomplex.

National Full-Scale Aerodynamics Complex (NFAC)

AMES Research Center herbergt ook 's werelds grootste windtunnel, onderdeel van het nationale volledige aerodynamische complex (NFAC): het is groot genoeg om full-sized vliegtuigen te testen, in plaats van schaalmodellen. Het complex van windtunnels werd in 2017 vermeld in het National Register.

De Mars Science Laboratory Landing parachute te testen in de 80 bij 120 voet windtunnel. Let op de mensen in de rechteronderhoek van de afbeelding.

Het 40 bij 80 voet windtunnelcircuit werd oorspronkelijk gebouwd in de jaren 1940 en is nu in staat om testsnelheden tot 300 knopen te bieden (560 km/u; 350 mph).[16] Het wordt gebruikt om een ​​actief onderzoeksprogramma te ondersteunen in aerodynamica, dynamiek, modelruis en volledige vliegtuigen en hun componenten. De aerodynamische kenmerken van nieuwe configuraties worden onderzocht met de nadruk op het schatten van de nauwkeurigheid van computationele methoden. De tunnel wordt ook gebruikt om de aeromechanische stabiliteitsgrenzen van geavanceerde rotorcraft en rotor-fuselage-interacties te onderzoeken. Stabiliteit en besturingsderivaten worden ook bepaald, inclusief de statische en dynamische kenmerken van nieuwe vliegtuigconfiguraties. De akoestische kenmerken van de meeste volledige voertuigen worden ook bepaald, evenals akoestisch onderzoek gericht op het ontdekken en verminderen van aerodynamische bronnen van ruis. Naast de normale methoden voor het verzamelen van gegevens (bijv. Balanssysteem, drukmeet transducers en temperatuurdetectiethermokoppels), zijn state-of-the-art, niet-opdringerige instrumentatie (bijv. Laserselocimeters en schaduwgrafieken) beschikbaar om de stroom te helpen bepalen richting en snelheid in en rond de hefoppervlakken van vliegtuigen. De windtunnel van 40 bij 80 voet wordt voornamelijk gebruikt voor het bepalen van de aerodynamische kenmerken met lage en medium-snelheid van high-performance vliegtuigen, rotorcraft en vaste vleugel, aangedreven lift V/Stol-vliegtuig.

De windtunnel van 80 bij 120 voet is 's werelds grootste windtunneltestsectie. Dit open circuitbeen is toegevoegd en een nieuw fanaandrijvingssysteem werd in de jaren tachtig geïnstalleerd. Het is momenteel in staat tot luchtsnelheden tot 100 knopen (190 km/u; 120 mph).[16] Deze sectie wordt op vergelijkbare manieren gebruikt als de sectie 40 bij 80 voet, maar het is in staat om grotere vliegtuigen te testen, zij het met langzamere snelheden. Sommige van de testprogramma's die door de 80 bij 120 voet zijn gekomen, zijn onder meer: ​​F-18 High Angle of Attack Vehicle, DARPA/Lockheed Common Betaalbare lichtgewicht jager, XV-15 kantelrotor en Parafoil van Advance Recovery System. De test van 80 bij 120 voet kan een Boeing 737 op volledige grootte testen.

Hoewel buiten gebruik gesteld door NASA In 2003 wordt de NFAC nu beheerd door de Verenigde Staten Air Force als een satellietfaciliteit van de Arnold Engineering Development Complex (AEDC).

Boog jet complex

Het AMES ARC Jet Complex is een geavanceerde thermofysica-faciliteit waar aanhoudende hypersonische en hyperthermische testen van thermoprotectieve systemen voor voertuigen plaatsvinden onder verschillende gesimuleerde vlucht- en herintreding. Van de zeven beschikbare testbaaien bevatten er momenteel vier boogjet -eenheden van verschillende configuraties, onderhouden door gemeenschappelijke facilitaire ondersteuningsapparatuur. Dit zijn de aerodynamische verwarmingsfaciliteit (AHF), het turbulente stroomkanaal (TFD), de paneeltestfaciliteit (PTF) en de interactieverwarmingsfaciliteit (IHF). De ondersteuningsapparatuur omvat twee D.C.-voedingen, een door Steam Ejector aangedreven vacuümsysteem, een waterkoelsysteem, hogedrukgassystemen, data-acquisitiesysteem en andere hulpsystemen.

De omvang en capaciteit van deze systemen maakt het AMES -boogstraalcomplex uniek. De grootste voeding kan 75 megawatt (MW) leveren voor een duur van 30 minuten of 150 MW gedurende een duur van 15 seconden. Met deze vermogenscapaciteit, in combinatie met een hoog-volume 5-fasen stoomvaarder vacuümpompelsysteem, kunnen facilitaire bewerkingen overeenkomen met atmosferische vliegomstandigheden op grote hoogte met monsters van relatief groot formaat. De Thermo-Fysics-faciliteiten Branch beheert vier boog jetfaciliteiten. De interactieverwarmingsfaciliteit (IHF), met een beschikbare kracht van meer dan 60 MW, is een van de hoogste krachtige boogjets die beschikbaar zijn. Het is een zeer flexibele faciliteit, die in staat is om maximaal een uur lange tijd te maken, en in staat om grote monsters te testen in zowel een stagnatie- als platte plaatconfiguratie. De paneeltestfaciliteit (PTF) maakt gebruik van een uniek semielliptisch mondstuk voor testpaneelsecties. Aangedreven door een boogverwarming van 20 MW kan de PTF maximaal 20 minuten tests uitvoeren op monsters. Het turbulente stroomkanaal levert supersonische, turbulente lucht in hoge temperaturen over platte oppervlakken. De TFD wordt aangedreven door een 20-MW Hüls-boogverwarming en kan monsters 203 bij 508 millimeter (8,0 bij 20,0 in) testen. De aerodynamische verwarmingsfaciliteit (AHF) heeft vergelijkbare kenmerken als de IHF -boogverwarming en biedt een breed scala aan bedrijfsomstandigheden, steekproefgroottes en uitgebreide testtijden. Een plenum met koudluchtmengsels zorgt voor simulaties van klimopvang- of snelle vliegomstandigheden. Kataliteit Studies met lucht of stikstof kunnen in deze flexibele rig worden uitgevoerd. Met een 5-armen modelondersteuningssysteem kan de gebruiker de testefficiëntie maximaliseren. De AHF kan worden geconfigureerd met een Hüls of gesegmenteerde boogverwarming, tot 20 MW. 1 MW is voldoende stroom om 750 huizen te leveren.

Het Arc Jet Complex werd in 2017 vermeld in het National Register.

Bereik complex

Ames Vertical Gun Range

De Ames Vertical Gun Range (AVGR) is ontworpen om wetenschappelijke studies uit te voeren van maanimpactprocessen ter ondersteuning van de Apollo -missies. In 1979 werd het opgericht als een nationale faciliteit, gefinancierd via het Planetary Geology and Geophysics Program. In 1995 resulteerden verhoogde wetenschappelijke behoeften in verschillende disciplines in gezamenlijke kernfinanciering door drie verschillende wetenschapsprogramma's op het NASA -hoofdkantoor (planetaire geologie en geofysica, exobiologie en oorsprong van zonnesystemen). Bovendien biedt de AVGR programmatische ondersteuning voor verschillende voorgestelde en voortdurende planetaire missies (bijv. Stardust, diepe impact).

Met behulp van zijn 0,30 cal Lichtgaspistool en poedergeweer, de AVGR kan projectielen lanceren tot snelheden variërend van 500 tot 7.000 m/s (1.600 tot 23.000 ft/s; 1.100 tot 15.700 mph). Door de hoogte van het pistool te variëren met betrekking tot de doelvacuümkamer, zijn impacthoeken van 0 ° tot 90 ° ten opzichte van de zwaartekrachtvector mogelijk. Deze unieke functie is uiterst belangrijk in de studie van kratervormingsprocessen.

De doelkamer is ongeveer 2,5 meter (8 ft 2 in) in diameter en hoogte en is geschikt voor een breed scala aan doelen en montagelaturen. Het kan vacuümniveaus onder 0,03 Torrs (4,0 PA) behouden, of kan terug worden gevuld met verschillende gassen om verschillende planetaire atmosferen te simuleren. Impactgebeurtenissen worden meestal opgenomen met een snelle video/film of deeltjesbeeldvelocimetrie (PIV).

Hypervelocity Free Flight Range

De Hypervelocity Free Flight (HFF) Bereik bestaat momenteel uit twee actieve faciliteiten: de aerodynamische faciliteit (HFFAF) en de Gun Development Facility (HFFGDF). De HFFAF is een gecombineerd ballistisch bereik en door schokbuis aangedreven windtunnel. Het primaire doel is om de aerodynamische kenmerken en structurele structurele details van vrijvliegende aeroballistische modellen te onderzoeken.

De HFFAF heeft een testsectie uitgerust met 16 schaduwgraph-beeldstations. Elk station kan worden gebruikt om een ​​orthogonaal paar afbeeldingen van een te vangen hypervelocity Model tijdens de vlucht. Deze afbeeldingen, gecombineerd met de opgenomen vliegtijdgeschiedenis, kunnen worden gebruikt om kritische aerodynamische parameters te verkrijgen, zoals lift, slepen, statische en dynamische stabiliteit, stroomkenmerken en pitchingmomentcoëfficiënten. Voor heel hoog Mach -nummer (M> 25) simulaties, modellen kunnen worden gelanceerd in een tegenvloeiende gasstroom gegenereerd door de schokbuis. De faciliteit kan ook worden geconfigureerd voor het testen van de impact van hypervelocity en heeft ook een aerothermodynamisch vermogen. De HFFAF is momenteel geconfigureerd om de 1,5 inch (38 mm) te bedienen lichtgaspistool Ter ondersteuning van doorlopende thermische beeldvorming en overgangsonderzoek voor het Hypersonics -programma van NASA.

De HFFGDF wordt gebruikt voor onderzoek naar wapenprestaties en incidentele impacttests. De faciliteit gebruikt hetzelfde arsenaal aan lichtgas en poederpistolen als de HFFAF om deeltjes te versnellen die in grootte variëren van 3,2 tot 25,4 millimeter (0,13 tot 1,00 in) diameter tot snelheden variërend van 0,5 tot 8,5 km/s (1.100 tot 19.000 mph) ). Het grootste deel van de onderzoeksinspanningen tot nu toe is gericht op Earth Atmosphere Entry Configurations (Mercury, Gemini, Apollo en Shuttle), Planetary Entry Designs (Viking, Pioneer Venus, Galileo en MSL) en aerobraking (AFE) configuraties. De faciliteit is ook gebruikt voor onderzoek naar Scramjet (National Aerospace Plane (NASP)) en meteoroïde/orbitale puin impactstudies (Ruimtestation en RLV). In 2004 werd de faciliteit gebruikt voor het testen van schuim-debris dynamiek ter ondersteuning van de terugkeer naar vluchtinspanning. Vanaf maart 2007 is de GDF opnieuw geconfigureerd om een ​​koud gaspistool te bedienen voor Subsonic CEV capsule aërodynamica.

Elektrische boogschokbuis

De Elektrische boogschokbuis (Oost) faciliteit wordt gebruikt om de effecten van straling en ionisatie te onderzoeken die optreden tijdens zeer hoge snelheid atmosferische inzendingen. Bovendien kan het Oosten ook luchtblaastimulaties bieden die de sterkst mogelijke schokgeneratie in lucht vereisen bij een initiële drukbelasting van 1 standaard atmosfeer (100 kPa) of hoger. De faciliteit heeft drie afzonderlijke stuurprogramma-configuraties, om te voldoen aan een reeks testvereisten: de stuurprogramma kan worden aangesloten op een diafragmstation van een 102 millimeter (4,0 in) of een 610 millimeter schokbuis en de hoge druk en de hoge druk en de hoge druk en de hoge druk en de hoge druk en de hoge druk en de hoge druk en de hoge druk en de hoge druk en de hoge druk en de hoge druk en de hoge druk en de hoge druk en de hoge druk en de hoge druk en de hoge druk en de hoge druk en de hoge druk en de hoge druk en de hoge druk en de hoge druk en de hoge druk en de hoge druk en de hoge druk en de hoge druk en de hogedruk 102 millimeter (4,0 in) schokbuis kan ook een schoktunnel van 762 millimeter (30,0 in) aandrijven. Energie voor de stuurprogramma's wordt geleverd door een opslagsysteem van 1,25 MJ-hoofdstoffen.

United States Geological Survey (USGS)

In september 2016, de Geologische enquête van de Verenigde Staten (USGS) kondigde plannen aan om zijn West Coast Science Center van nabijgelegen te verplaatsen Menlo park aan het Ames Research Center op Moffett Field. De verhuizing zal naar verwachting vijf jaar duren en begint in 2017 met 175 van de USGS -medewerkers die naar Moffett verhuizen. De verhuizing is ontworpen om geld te besparen op de jaarlijkse huur van $ 7,5 miljoen die de USGS betaalt voor de campus van Menlo Park. Het land in Menlo Park is eigendom van de Algemene dienstenadministratie, die door de federale wetgeving nodig is om de huurprijs van de markt in rekening te brengen.[17]

Opleiding

NASA Ames Exploration Center

Het NASA Ames Exploration Center is een Science Museum en Education Center voor NASA. Er zijn displays en interactieve tentoonstellingen over NASA -technologie, missies en ruimte -exploratie. Een maanrots, meteoriet en andere geologische monsters worden getoond. Het theater toont films met beelden uit NASA's verkenningen van Mars en de planeten, en over de bijdragen van de wetenschappers van Ames. De faciliteit is gratis en open voor het openbare dinsdag tot en met vrijdag van 10.00 tot 16.00 uur en op zaterdag en zondag van 12.00 tot 16.00 uur.[18]

Robotics Alliance Project

In 1999 ontwikkelde Mark León het Robotics Education Project van NASA - nu het Robotics Alliance Project genoemd - onder zijn mentor Dave Lavery, die meer dan 100.000 studenten in het hele land heeft bereikt met behulp Eerste robotica en Botbal Robotica -wedstrijden. De eerste tak van het project bestond oorspronkelijk uit FRC Team 254: "The Cheesy Poofs", een volledig mannelijk team van Bellarmine High School in San Jose, Californië. In 2006, Team 1868: "The Space Cookies", een volledig vrouwelijk team, werd opgericht in samenwerking met de Girl Scouts. In 2012, Team 971: "Spartan Robotics" van Mountain View High School Word lid van het project, hoewel het team op hun school blijft opereren. Alle drie de teams zijn zeer ingericht. Alle drie hebben regionale wedstrijden gewonnen, twee hebben de Eerste kampioenschap, twee hebben de regionale voorzitter gewonnen en één is een Hall of Fame -team. De drie teams worden gezamenlijk "huisteams" genoemd.

De missie van het project is "het creëren van een menselijke, technische en programmatische bron van robotica -mogelijkheden om de implementatie van toekomstige robotruimte -exploratiemissies mogelijk te maken."[19]

Recente evenementen

Hoewel de Bush -administratie enigszins verhoogde financiering voor NASA Over het algemeen, de substantiële herschikking in onderzoeksprioriteiten die volgden op de aankondiging van de Visie voor ruimte -exploratie In 2004 leidde tot een aanzienlijk aantal ontslagen bij AMES.

Op 22 oktober 2006 opende NASA het Carl Sagan Center for the Study of Life in the Cosmos. Het centrum ging verder met werken Sagan ondernomen, inclusief de Zoek naar buitenaardse intelligentie.

In 2008, de Lunar Orbiter Image Recovery Project (Loirp) kreeg ruimte in het oude McDonald's (Het gebouw werd omgedoopt tot McMoons) om gegevensbanden uit de vijf 1966 en 1967 te digitaliseren Lunar Orbiter ruimtevaartuigen die naar de Maan.

Ook in 2008 werd aangekondigd dat voormalig AMES -directeur Henry McDonald Was een 60-jarig jubileumklasse-inductee van de Ames Hall of Fame voor het bieden van "... Uitzonderlijk leiderschap en scherp technisch inzicht voor NASA Ames toen het centrum zich in de late jaren 1990 opnieuw uitvindde."

In 2010 bestudeerden wetenschappers van het Fluid Mechanics Laboratory in Ames de aerodynamica van de Jabulani Wereldbeker voetbal, concludeert dat het de neiging heeft "knokkel onder"Bij snelheden van 45 tot 50 mijl per uur (72 tot 80 km/u).[20] Aerospace -ingenieur Rabi Mehta schreef dit effect toe aan de asymmetrische stroom vanwege de naadconstructie van de bal.[21]

In maart 2015 hebben wetenschappers van Ames aangekondigd dat ze hadden gesynthetiseerd "...uracil, cytosine, en thymine, alle drie de componenten van RNA en DNA, niet-biologisch in een laboratorium onder omstandigheden gevonden in de ruimte. "[22]

Publiek-private partnerschappen

De federale overheid heeft delen van de faciliteit en human resources opnieuw getrokken steun Industrie sector, onderzoek en onderwijs.

Pk werd het eerste bedrijfsfiliaal van een nieuw Bio-Info-Nano Research and Development Institute (BIN-RDI); een samenwerkingsonderneming opgericht door de Universiteit van Californië Santa Cruz en NASA, gebaseerd op Ames. De Bio | Info | Nano R & D Institute is toegewijd aan het creëren van wetenschappelijke doorbraken door de convergentie van biotechnologie, informatietechnologie en nanotechnologie.

Singularity University Host zijn leiderschaps- en educatieve programma in de faciliteit. De Orgelconservatie Alliantie[1] heeft daar ook zijn hoofdkantoor; De alliantie is een non -profit organisatie die werkt in samenwerking met de Methuselah Foundation's Nieuwe orgelprijs "Om doorbraken te katalyseren op de resterende obstakels voor de langdurige opslag van organen" om de drastische onvervulde medische behoefte aan levensvatbare organen voor transplantatie te overwinnen. KleenseSt -technologieën heeft daar zijn hoofdkantoor.

Google

Op 28 september 2005, Google en Ames Research Center onthulde details aan een onderzoekspartnerschap op lange termijn. Naast het poolen van engineering talent, was Google van plan om een ​​faciliteit van 1.000.000 vierkante voet (9,3 ha) op de ARC-campus te bouwen.[23] Een van de projecten tussen Ames, Google, en Carnegie Mellon Universiteit is de Gigapan Project - Een robotplatform voor het creëren, delen en annoteren van terrestrisch gigapixel afbeeldingen. Het Planetary Content Project wil de gegevens integreren en verbeteren die Google gebruikt voor zijn Google Moon en Google Mars projecten.[24] Op 4 juni 2008 kondigde Google aan dat het 42 hectare had gehuurd (170.000 m2) van NASA, op Moffett Field, voor gebruik als kantoorruimte en medewerkershuisvesting.[25]

Bouw van het nieuwe Google -project dat in de buurt van Google is Googleplex Het hoofdkantoor begon in 2013 en heeft een openingsdatum in 2015. Het wordt "Bay View" genoemd terwijl het uitkijkt San Francisco Bay.

In mei 2013 kondigde Google Inc aan dat het het Quantum Artificial Intelligence Lab lanceerde, georganiseerd door het AMES Research Center van NASA. Het lab zal een 512 quit-kwantumcomputer van D-Wave Systems huisvesten, en de USRA (Universities Space Research Association) zullen onderzoekers van over de hele wereld uitnodigen om er tijd op te delen. Het doel is om te bestuderen hoe Quantum Computing machine learning kan bevorderen.[26]

Aspetary Ventures LLC (een Google -dochteronderneming) aangekondigd op 10 november 2014 zal de Moffett Federal Airfield Van NASA Ames, een site van ongeveer 1.000 hectare die vroeger het bureau jaarlijks $ 6,3 miljoen kostte aan onderhouds- en operatiekosten.[27] De huurovereenkomst omvat het herstel van het historische monument van de site Hangar, evenals hangars twee en drie. De huurovereenkomst werd van kracht in maart 2015 en omvat 60 jaar.

Wonen en werken bij Ames

Een officiële NASA -ID is vereist om AME's binnen te gaan.

Er zijn talloze activiteiten in het onderzoekscentrum en rond voor fulltime werknemers en stagiaires. Er was een fitnesspoor in de basis, ook wel een Parcourse trail, maar secties ervan zijn nu ontoegankelijk vanwege veranderingen in de basisindeling sinds het is geïnstalleerd.

Zie ook

Referenties

1. ^ NASA (18 augustus 2006). "Geschiedenis van NASA Ames Research Center". Opgehaald 13 februari, 2018.
  2. ^ Clemens, Jay (5 mei 2015). "Eugene TU benoemd tot directeur van NASA Ames Research Center; Charles Bolden merkt op". Opgehaald 15 maart, 2016.
  3. ^ Showstack, Randy (3 februari 2004). "Nieuwe verkenningsfocus zal de aardwetenschapsagenda niet verminderen, zegt NASA". Eos. 85 (5): 46. Bibcode:2004eostr..85S..46S. doen:10.1029/2004EO050003.
  4. ^ "Neutronenspectrometerresultaten". NASA. Gearchiveerd van het origineel op 31 mei 2008. Opgehaald 14 juli, 2008.
  5. ^ "Genesat-1". Genesat.arc.nasa.gov. Gearchiveerd van het origineel op 18 oktober 2010. Opgehaald 22 mei, 2014.
  6. ^ "NASA Awards Sofia Development, Engineering to L-3 Communications". NASA. 8 februari 2007. Opgehaald 19 oktober, 2021.
  7. ^ "NASA Awards SOFIA-contractoptie voor L-3-communicatie". NASA. 9 september 2009. Opgehaald 19 oktober, 2021.
  8. ^ "NASA -lanceringsschema | NASA". NASA.GOV. 18 april 2014. Opgehaald 22 mei, 2014.
  9. ^ Intelligent Robotics Laboratory nasa.gov Gearchiveerd 2012-01-30 op de Wayback -machine
  10. ^ "NASA Advanced Supercomputing Division". www.nas.nasa.gov. Opgehaald 22 mei, 2014.
  11. ^ "Menselijke factoren". Human-factors.arc.nasa.gov. Opgehaald 22 mei, 2014.
  12. ^ Intelligente systemen ti.arc.nasa
  13. ^ "Human-Factors.arc.Nasa Human Systems Integration Division".
  14. ^ NASA Ames Research Center "Nebula Cloud Computing Platform" Gearchiveerd 2010-01-20 op de Wayback -machine, Ontvangen (17 januari 2010)
  15. ^ "nasa.gov". nasa.gov. Opgehaald 22 mei, 2014.
  16. ^ a b Segall, Meridith (ed.). "40- bij 80-/80- bij 120-voet windtunnels". Aeromechanica. NASA Ames Research Center. Opgehaald 22 juli, 2018.
  17. ^ Noack, Mark (19 september 2016). "USGS verhuist naar een nieuw huis op Moffett Field". Mountain View Voice. Opgehaald 20 september, 2016.
  18. ^ "NASA Ames Exploration Center". NASA.GOV. 2 april 2013. Opgehaald 22 mei, 2014.
  19. ^ "Robotics Alliance Project Mission". NASA Robotics Alliance Project. NASA. Opgehaald 1 februari, 2013.
  20. ^ NASA scoort groot met studentenvoetbalspelers in de VS en Canada. 18 juni 2010. Ontvangen maart 2011.
  21. ^ Colen, Jerry (6 maart 2015). "NASA verandert Wereldbeker in les in aerodynamica". NASA. Opgehaald 10 juli, 2018.
  22. ^ "NASA -wetenschappers creëren ingrediënten van het leven in gesimuleerde ruimtecondities". 5 maart 2015.
  23. ^ "NASA neemt Google op reis naar de ruimte". NASA Ames.
  24. ^ "ti.arc.nasa". Ti.arc.nasa.gov. Gearchiveerd van het origineel op 20 oktober 2016. Opgehaald 22 mei 2014.
  25. ^ Kopytoff, Verne (4 juni 2008). "Google verhuurt een areaal bij Moffett voor complex". San Francisco Chronicle.
  26. ^ "Lancering van het Quantum Artificial Intelligence Lab". [email protected] blog. Opgehaald 16 mei, 2013.
  27. ^ "NASA -tekens huren met Planetary Ventures LLC voor het gebruik van Moffett Airfield en restauratie van Hangar One". National Aeronautics and Space Agency. 10 november 2014. Opgehaald 20 januari 2016.

Voltooi boeken online